Un excel·lent balanç amb 1.500 espectadors

Productes de proximitat al tast gastronòmic
2018 , Festivals Alta Segarra

Un excel·lent balanç amb 1.500 espectadors

L’organització fa un balanç molt positiu de la tercera edició dels Festivals Alta Segarra, que ha atret 1.500 espectadors, i ja pensa en la programació de l’any vinent que tindrà lloc en nous espais emblemàtics de l’Alta Segarra. Més enllà de fer una proposta cultural -proposant sis concerts de gran qualitat com són Andrea Motis, Maria Arnal i Marcel Bagés, Tossudament Llach, La Folie, Xarim Aresté i Els Amics de les Arts– l’entitat organitzadora Àgora Alta Segarra ha aconseguit un dels principals objectius d’aquest festival estiuenc com és el de convertir-se en un nou pol d’atracció de visitants foranis cap a espais emblemàtics del territori. Alhora, està cohesionant l’Alta Segarra, reforçant els vincles entre els pobles i el treball en xarxa entre les organitzacions del territori.

La manera d’aconseguir-ho és donant a conèixer i fent atractius els entorns on tenen lloc els concerts que enguany han estat l’església de Santa Maria del Priorat a Castellfollit de Riubregós, tot l’entorn de Pareres a Veciana i la plaça Gran de Calaf, on va néixer el famós mercat. Per això, aquest és un festival itinerant que preveu que cada any  es pugui redescobrir un nou indret. Així que, passat l’estiu, s’iniciaran contactes amb diferents administracions perquè l’any vinent es pugui celebrar la quarta edició en nous i atractius entorns.

Un altre gran pilar és la proposta gastronòmica. Enguany, el Grup Anifalac de Calaf ha servit gairebé 400 tastos amb productes Km zero de primera qualitat. En aquesta edició els comensals han pogut descobrir la botifarra de Cal Torrens, les hamburgueses de Xais Adoració, les melmelades de La Senalla, els formatges de Veciana i els pastissos de Núria Alemany. Tot plegat regat amb vins i caves del les Bodegues Maset, el celler del Festival.

Suport de les administracions
Per a l’entitat organitzadora ha estat fonamental el suport econòmic i logístic dels ajuntaments de Calaf, Castellfollit de Riubregós i Veciana, així com el de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona. A més, ha comptat amb la implicació i patrocini de gairebé un centenar d’empreses del territori que han ajudat a fer realitat aquesta tercera edició del festival.

Tags:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *